ბავშვები ერთმანეთისგან განსხვავდებიან თავიანთი ტემპერამენტით, ინტელექტითა და, შესაბამისად, ქცევის თავისებურებებით.
ტემპერამენტის ფაქტორებიდან გამომდინარე, ბავშვი შეიძლება იყოს აქტიური, მოძრავი, ენერგიული ან პირიქით - მოდუნებული და ჩაკეტილი. ეს თვისებები ნორმალურად მიიჩნევა გარკვეულ ზღვრამდე და საგანგაშო ხდება მხოლოდ მაშინ, როცა ბავშვის ქცევა არაადეკვატურია და ხელს უშლის გარემოსთან ადაპტაციაში. ასეთი ქცევის მაგალითია ჰიპერაქტივობა და ყურადღების კონცენტრაციის დეფიციტი.
ყურადღების კონცენტრაციის დეფიციტი გულისხმობს იმას, რომ ბავშვს არ შეუძლია ერთ საგანზე, ერთ ქმედებაზე კონცენტრაცია, ვერ ამთავრებს დაწყებულ საქმეს, არის იმპულსური და ვერ აკონტროლებს თავის ქმედებებს. ამ დროს უჭირთ რამის სწავლა იმის გამო, რომ უძნელდებათ ერთ ქმედებაზე, საგანზე კონცენტრაცია. თუმცა, არის შემთხვევები, როცა ყურედღების დეფიციტი გამოხატულია არა ჰიპერაქტივობასთან, არამედ ინერტულობასა და სიზარმაცესთან ერთად.
ჰიპერაქტივობა კი გულისხმობს გადაჭარბებულ მოტორულ აქტივობას, როცა პატარა სულ მოძრაობს, არ იღლება, “ვერ აჩერებს ხელებს”. ასეთი ბავშვები რთულად აკონტროლებენ ემოციებს, ახასიათებთ ნერვულობა, აგრესიულობა, თანატოლებთან და პედაგოგებთან ურთიერთობის პრობლემები.
ჰიპერაქტივობისა და ყურადღების დეფიციტის სინდრომის მიზეზები ბოლომდე ახსნილი არ არის. თუმცა, გაირკვა, რომ ამ სინდრომის მქონე ბავშვებში გაძლიერებულია ნივთიერებათა ცვლა და ნერვული იმპულსების გადაცემის პროცესი.
დადასტურებულია ისიც, რომ ამ სინდრომის მქონე ბავშვთა კვების რაციონიდან ქვევით ჩამოთვლილი საკვები პროდუქტების ამოღება აუმჯობესებს ძილს და ამცირებს მოტორულ ჰიპერაქტივობას.
მდგომარეობას აუმჯობესებს მაგნიუმითა და B-ვიტამინით მდიდარი საკვები:
მდგომარეობების ნიშნები
თუ ამჩნევთ, რომ ბავშვს:
მიმართეთ პედიატრს ან ბავშვთა ფსიქოლოგს, რათა მიიღოთ ზუსტი ინსტრუქციები, თუ როგორ გაუმკლავდეთ ამ მდგომარეობას.